Mohamed: Masový vrah

11. února 2018 v 16:57 | Islamoklast |  Mohamed

V Jathríbe a jeho okolí boli tri židovské kmene, Banú Kajnuka, Banú Nadír a Banú Kurajza. Keď si Mohamed uvedomil, že sa ho nechystajú prijať ako svojho nového proroka, obrátil sa proti nim. Prvé dva vyhnal potom, ako im zhabal majetok a bohatstvo a ten posledný zmasakroval.


Genocída Banú Kurajzy (z knihy Understanding Muhammad):

Posledný židovský kmeň Jathríbu, ktorý padol za obeť Mohamedovej pomstychtivosti, bol Banú Kurajza. Zanedlho po skončení priekopovej bitky (Chandak) prišli Mekkčania, ktorí už mali dosť Mohamedových ustavičných nájazdov na svoje karavány, ku bránam Mediny, aby ho potrestali. Na radu Peržana vykopali okolo mesta priekopy, aby Mohamedovým nepriateľom (členom konfederácie) sťažili vstup, čím by ich donútili stiahnuť sa. Mohamed upriamil svoj pohľad na Banú Kurajza. Tvrdil, že ho navštívil anjel Gabriel a "požiadal ho, aby neodkladal svoj meč a zamieril k usadlosti buričského kmeňa Banú Kurajza a bojoval s nimi. Gabriel poznamenal, že on s procesiou anjelov pôjde napred, aby zatriasol ich pevnosťami a vrhol strach do ich sŕdc," (1) píše Al-Mubarakpouri. A pokračuje: "Posol Alláhov okamžite privolal zvolávača k modlitbám a prikázal mu, aby oznámil nové nepriateľské akcie proti Banú Kurajza." (2)

Pri štúdiu islamu je dôležité poznamenať, že zvolávanie k modlitbe bolo tiež zvolávaním do vojny. Moslimské nepokoje a vyvádzanie vždy začínajú v mešitách, potom, ako prednesú svoje modlitby. Najkrutejšie sú počas svätého mesiaca Ramadánu a počas piatkov. Počas kázne v roku 1981 pri príležitosti narodenia Mohameda ajatolláh Chomejní povedal:

Mehrab (mešita) znamená miesto vojny, miesto bojovania. Vojny by mali prebiehať z mešít. Tak ako všetky vojny islamu prebiehali z mehrabov. Prorok mal meč na zabíjanie ľudí. Naši svätí imámovia boli dosť militantní. Všetci z nich boli bojovníci. Nosili meče. Zabíjali ľudí. Potrebujeme kalifa, ktorý by stínal ruky, podrezával hrdlá, kameňoval ľudí. Rovnako ako posol Alláhov stínal ruky, podrezával hrdlá a kameňoval ľudí. (3)

Mohamed viedol armádu o sile troch tisíc pešiakov a tridsiatich jazdcov z radov ansárov (pomocníkov) a muhadžirínov (emigrantov). Kmeň Banú Kurajza bol obvinený zo sprisahania s Kurajšovcami proti moslimom. V skutočnosti títo moslimskí historici popierajú toto obvinenie a tvrdia, že Mekkčania sa stiahli bez boja, lebo nezískali podporu od Banú Kurajza.

Keď Mohamed oznámil svoje zámery, Ali, jeho bratanec a zarytý podporovateľ, prisahal, že sa nezastaví, pokiaľ buď nezaútočí na ich posádku alebo kým ho nezabijú. Toto obliehanie trvalo 25 dní. Napokon sa Banú Kurajza bezpodmienečne vzdal. Mohamed prikázal, aby muži boli spútaní, kým ženy a deti boli uväznené v izolácii. Kmeň Aws, ktorý bol spojencom Banú Kurajza, sa hneď nato za nich prihovoril, pričom úpenlivo prosil Mohameda, aby bol voči nim zhovievavý. Mohamed navrhol, aby rozsudok nad Židmi vyniesol Sa'd bin Mu'adh, surovec medzi nimi, ktorého smrteľne zranil šíp. Sa'd bol bývalý spojenec Banú Kurajza, ale od svojej konverzie na islam svoj názor na nich zmenil. Obvinil ich tiež zo smrteľného zranenia, ktoré utŕžil, keď Mekkčan vystrelil šíp počas priekopovej bitky. Mohamed vedel, čo Sa'd cíti voči Banú Kurajza. Napokon, bol to jeho telesný strážca a spal v mešite.

Sa'dov rozsudok bol, "všetci telesne zdatní muži patriaci kmeňu by mali byť zabití, ženy a deti zotročené a ich majetok rozdelení medzi moslimských bojovníkov."

Mohamed bol týmto krutým rozsudkom potešený a povedal, že "Sa'd vyniesol rozsudok podľa rozkazu Alláha." (4) Často prisudzoval Alláhovi svoje rozhodnutia. Tentoraz si vybral Sa'da, aby vyjadril slovami jeho rozmary.

Al-Mubarakpouri dodáva, že "V skutočnosti si Židia zaslúžili takú prísnu, odvetnú akciu za odpornú zradu proti islamu, ktorú prechovávali v mysli, a veľká zbrojnica, ktorú zhromaždili a ktorá pozostávala z tisícpäťsto mečov, dvetisíc kopijí, tristo kusov brnenia a päťsto štítov, to všetko šlo do rúk moslimov."

Čo Al-Mubarakpouri zabudol spomenúť je, že Banú Kurajza požičal svoje zbrane, rovnako ako lopaty a krompáče moslimom, aby mohli vykopať priekopu a brániť sa. Moslimovia nikdy nebudú vďační tým, ktorí im pomáhajú. Využijú vašu pomoc a bodnú vás do chrbta vo chvíli, keď vás už nebudú potrebovať. V nasledujúcej kapitole uvidíme psychológiu tejto patológie.

Moslimskí historici rýchlo obvinili Banú Kurajza zo zvyčajných, nepodložených prečinov, aby ospravedlnili ich masaker. Obvinili ich z toho, že ohovárajú, poburujú, že sú zradní a že sa sprisahali proti islamu. Pokiaľ ide o povahu týchto prehreškov, neexistujú špecifiká, ktoré by oprávňovali taký prísny trest a ich úplnú genocídu. Na trhovisku v Medine boli vykopané priekopy, 600 až 900 mužov bolo sťatých a ich telá hodené do nich.

Medzi zajatcami bol Hujaj Ibn Achtab, náčelník kmeňa Banú Nadír, ktorého vydatú dcéru, Safíju, si Mohamed vzal ako svoj podiel na koristi pri napadnutí Chajbaru. Priviedli ho za víťazom, s rukami zviazanými za chrbtom. Počas trúfalého odporu odmietol Mohameda a uprednostnil smrť pred podriadením sa tomuto brutálnemu mužovi. Prikázali mu kľaknúť si a na mieste bol sťatý.

Aby určili, koho majú zabiť, preskúmali mladíkov. Tí, ktorým narástlo ochlpenie ohanbia, boli strčení k mužom a sťatí. Atijjaz al-Kuriaz, Žid, ktorý prežil tento masaker, neskôr vyrozprával: "Bol som medzi zajatcami z Banú Kurajza. Preskúmali nás (moslimovia) a tí, ktorým narástlo ochlpenie ohanbia, boli zabití, a tí, ktorým nenarástlo, neboli zabití. Bol som medzi tými, ktorým nenarástlo." (5)

Mohamed zabil a vyhnal niekoľko židovských kmeňov, medzi ktorými sú Banú Kajnuka, Banú Nadír, Banú Kurajza, Banú Mustalik, Banú Džaun a Židov z Chajbaru. Na svojej smrteľnej posteli nariadil svojim stúpencom, aby vyčistili Arabský polostrov od všetkých neveriacich (6), čo bol rozkaz, ktorý vykonal Umar, druhý kalif. Vyhladil Židov, kresťanov a pohanov, nútil ich konvertovať, odísť alebo zomrieť.

Teraz, keď sa Mohamed obohatil o korisť, mohol byť ešte štedrejší voči tým, ktorí v neho verili. Anas vyrozprával: "Ľudia dávali niektoré zo svojich datľovníkov prorokovi (ako dar), kým nedobyl Banú Kurajza a Banú Nadír, po čom im začal vracať prejavy priazne." (7)

V Koráne je verš, ktorý hovorí o masakre Banú Kurajza, pričom schvaľuje Mohamedove jatky ich mužov a zajatie žien a detí.

A nechal tých z radov Ľudí Knihy, ktorí ich podporovali, zísť dole z ich pevností a vrhol do ich sŕdc strach. Skupinu ste zabili a skupinu ste zajali. (Korán 33:26)

(1) Ar-Rahík Al-Machtum, autor Sajfur Rahmán al-Mubarakpouri, https://www.muslim-library.com/dl/books/English_ArRaheeq_AlMakhtum_THE_SEALED_NECTAR.pdf, str. 201
(2) Tamtiež, str. 201
(3) Ajatolláh Chomejní: Prejav prednesený v roku 1981 pri príležitosti narodenia Mohameda
(5) Sunan Abú Dawud, kniha 38, číslo 4390. Sunan Abú Dawud je ďalšou zbierkou hadísov považovanou za sahíh.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama